Broccolisoep

Ik had weer eens te veel groenten ingeslagen bij de supermarkt, zo is dit recept ontstaan. Ik had nog 2 kleine broccoli’s in mijn groentenla in de koelkast liggen en wist dat ik die de komende dagen niet zou gaan gebruiken met koken. Weggooien is zonde, dus heb ik er een snelle simpele soep van gemaakt. Het leuke aan dit recept is dat je er eigenlijk eindeloos mee kunt variëren, je kunt er bijvoorbeeld wat Philadelphia bij doen om het extra romig te krijgen, wat parmezaanse of geitenkaas over strooien voor het serveren of wat extra chili peper toevoegen voor extra pit! Inmiddels maak ik deze soep bijna elke week omdat hij snel klaar is en het een hele gemakkelijke manier is om meer groenten binnen te krijgen.

Benodigdheden:

  • 1 grote of 2 kleine broccoli’s
  • 1 ui
  • 2 grote tenen knoflook
  • 1 chilipeper
  • 1,5 liter groente bouillon
  • Chili poeder of peper en zout om de soep op smaak te brengen.
  • Eventueel: wat geraspte parmezaanse kaas, verkruimelde geitenkaas of gerookte zalm snippers om te garneren.

Bereidingswijze:

  1. Snijd de ui, knoflook en chilipeper fijn en fruit deze even aan in een pan met wat boter of olie.
  2. Snijd de broccoli in grove stukken en doe die samen met de groentenbouillon ook in de pan. Laat de broccoli gaar koken in de groentenbouillon.
  3. Pureer met de staafmixer alle ingrediënten in de pan tot een gladde soep.
  4. Garneer eventueel met wat kaas, croutons of room.

20121018-164616.jpg

2 Reacties op “Broccolisoep

Geef een reactie

