Lijnzaadcrackers

Toen ik voor het eerst over dit recept hoorde van een vriendin van mij dacht ik dat het niet veel voor kon stellen. Lijnzaad met water en zout dat zal wel naar niks smaken of uit elkaar vallen… Nou niet dus, deze crackers smaken echt heerlijk, hebben een hoge verzadigingswaarde, bevatten weinig koolhydraten, zijn ideale broodvervangers en zeer gemakkelijk te maken. De crackers smaken ook erg goed met een van de dips die je op deze site terug kunt vinden, bijvoorbeeld met Guacamole of Rode Hummus Dip.

 

Benodigdheden voor ongeveer 3 crackers:

  • 6 el gebroken lijnzaad
  • 6 el kokend water
  • snufje zout.

20121030-145401.jpg

Bereidingswijze:

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Meng het lijnzaad met het water en de snuf zout en laat dit enkele minuten staan.
  3. Wanneer de oven op de juiste temperatuur is kun je van het mengsel crackers uitsmeren op bakpapier of bakmat in de vorm van een cracker. Ik gebruik hierbij kookringen zo krijg ik mooie ronde crackers maar je kunt het natuurlijk ook zonder doen.
  4. Bak de crackers 20 minuten, draai de crackers daarna om en bak nog 10-15 min.

In een afgesloten trommel zijn de crackers nog dagenlang te bewaren.

 

20121030-145425.jpg

2 Reacties op “Lijnzaadcrackers

  1. Deze crackers vind ik echt een uitvinding. Lijnzaad is super gezond, maar heeft (vind ik) soms een eigenaardige bijsmaak. Maar in dit recept proef ik dat niet en samen met een suikervrije jam is het erg lekker!! Weet je misschien nog een goed recept voor een lekkere suikervrije jam die ik zelf kan maken??

Geef een reactie

