Low-Carb Volkorenbrood

Benodigdheden:

  • 75 gr. amandelmeel
  • 75 gr. gebroken lijnzaad
  • 3 el. kokosmeel
  • 5 el. tarwe zemelen
  • 225 gr. dikke yoghurt
  • 2 el. olijfolie
  • 6 eieren
  • 1 tl. zout
  • 2 tl. bakpoeder of wijnsteenzuur
  • 3 el. zonnebloempitten + 1 el. extra om het brood mee te bestrooien

 

 

Bereidingswijze:

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een cakevorm in.
  2. Meng alle droge ingrediënten in een kom.
  3. Meng in een andere kom alle natte ingrediënten en meng die vervolgens met de droge ingrediënten tot een glad mengsel.
  4. Verdeel het mengsel over de cakevorm en bestrooi met 1 eetlepel zonnebloempitten.
  5. Bak het brood 55-60 minuten in de oven, haal het daarna uit de vorm en laat het goed afkoelen.

 

20131212-162245.jpg

 

 

10 Reacties op “Low-Carb Volkorenbrood

    • He joli,
      Leuk dat je een kijkje neemt op mijn site!! Je kunt misschien lactosevrije yoghurt of soya yoghurt gebruiken. Maar zelf heb ik dit nog niet uitgeprobeerd. Lijkt me leuk als jij het uitprobeert en me even laat weten of je brood geslaagd is hihi
      Veel bakplezier!!!!

    • Ik denk dat het wel kan, alleen dan is je brood niet meer koolhydraatarm en bevat het gluten. En ik denk dat je brood een iets andere structuur krijgt. Lijkt me leuk als je even laat weten of het recept met havenmeel is gelukt 🙂

    • Beste Marion,
      In dit recept kun je de tarwezemelen ook vervangen door haverzemelen, misschien is dat een idee? Of als je helemaal glutenvrij wilt is mijn recept voor lijnzaadbrood misschien iets voor je 😉
      Veel kook en bakplezier!!

Geef een reactie

